Splošni pogoji poslovalnja

 

SPLOŠNI PRODAJNI POGOJI

DRUŽBE BIG BANG, d.o.o.

 

 1.     SPLOŠNO

 

1.1.    Splošni prodajni pogoji družbe Big Bang (v nadaljevanju SPP) so pogoji, po katerih prodajalec in kupec sodelujeta pri dobavi, nakupu in prodaji ter spletni prodaji raznovrstnega blaga.

1.2.    Vse ponudbe, naročila in pogodbe so obvezujoče, ko jih sprejme prodajalec, zanje pa veljajo izključno vsakokratni Splošni prodajni pogoji družbe Big Bang. Če so s strani kupca kjerkoli navedeni drugačni pogoji, le-ti prodajalca brez njegove izrecne pisne potrditve v ničemer ne obvezujejo.

1.3.    Vsakokratno veljavni SPP so veljavni ves čas trajanja pogodbe. Kakršnokoli odstopanje od Splošnih prodajnih pogojev je možno le v dogovoru s prodajalcem in njegove pisne potrditve.

 

2.     NAROČANJE

 

2.1     Vsa naročila kupca morajo biti podana v pisni obliki, poslana po pošti, faksu, v elektronski obliki z uporabo EDI sistema. Spremembe so lahko samo na osnovi pisnega soglasja prodajalca, s čimer postanejo tudi pravno veljavne. Kupec ne sme odstopiti od naročila ali specifikacije brez predhodnega pristanka prodajalca. Kupec naročilo jasno in nedvoumno definira z vsemi potrebnimi podatki (o artiklu, količini, ceni, rabatih, datumu in ciklusu dobave, lokaciji dobave, št. naročilnice in drugih pogojih).

2.1.    Prodajalec se obvezuje, da bo najkasneje v roku 3 delovnih dni od prejema naročila pisno potrdil ali zavrnil nabavno naročilo v pisni obliki, po pošti, faksu, v elektronski obliki z uporabo EDI sistema, pri čemer ni dolžan pojasnjevati razlogov za zavrnitev naročila. V primeru, da prodajalec v roku 3 delovnih dni po prejemu naročila ne izda potrditve ali zavrnitve naročila ali ne posreduje sprememb, pod katerimi je voljan sprejeti naročilo, se šteje, da je s strani prodajalca naročilo potrjeno in pogodba sklenjena. V kolikor prodajalec naročilo zavrne zgolj v delu, ostaja naročilo v preostalem delu v veljavi in ga kupec ne more preklicati ali umakniti.

2.2.    Če kupec v celoti ali delno odstopi od naročila, spremeni naročilo ali specifikacijo in/ali navede nepravilne podatke v naročilu, lahko prodajalec odstopi od pogodbe in/ali zahteva plačilo pogodbene kazni v višini 20% od neto vrednosti naročila, morebitne nastale stroške in dejansko ter posredno nastalo škodo, ki bi nastala kot posledica pomanjkljivega naslova  za odpremo blaga ali drugih nepravilnosti v njegovi specifikaciji ali naročilu.

 

3.      DOBAVA

 

3.1.    Prodajalec zagotavlja pravočasnost in pravilnost dobav v skladu z naročilom oz. določili Nabavne pogodbe, razen če je pisno predhodno drugače dogovorjeno.

3.2.    Namembni oziroma dobavni kraj je opredeljen v naročilu kupca. Če kraj dobave in način transporta v naročilu ni izrecno določen, se šteje, da je kraj dobave skladišče kupca po pariteti DAT Incoterms 2010, kar pomeni, da prodajalec dobavi blago kupcu razloženo s prevoznega sredstva na dogovorjenem terminalu v dogovorjenem namembnem kraju.

3.3.    Dobavni rok naročenih izdelkov je 4 delovne dni, štete od dneva prejema naročila, razen če ni drugače dogovorjeno med strankama. Dobavni rok se potrdi s strani prodajalca. Prodajalec si pridržuje pravico podaljšanja dobavnega roka v primeru zamude dobavitelja, višje sile in drugih nepredvidljivih dogodkov, pri čemer je dolžan takoj, ko je to mogoče, o tem obvestiti kupca.

3.4.    V primeru, da pride do zamude dobave iz razlogov na strani prodajalca, se dobavni rok lahko podaljša za do 7 delovnih dni. Prodajalec, ki je v zamudi, ni dolžan povrniti kupcu škode, ki mu je prizadejana z zamudo. V primeru prekoračitve roka za dobavo kupec ne sme odpovedati pogodbe/naročila, temveč mora postaviti prodajalcu primeren rok za izpolnitev obveznosti, ki ne sme biti krajši od 3 delovnih dni. Kupec sme odstopiti od pogodbe samo, če je prodajalcu dal primeren rok za izpolnitev njegovih obveznosti, prodajalec pa ni izpolnil svoje obveznosti niti v naknadnem roku.

3.5.    V primeru, da se po sklenitvi pogodbe izkaže, da plačilna nesposobnost kupca ogroža plačilo prodajalčevih računov, ima prodajalec diskrecijsko pravico do neizpolnjevanja dobav blaga ali nedobave blaga. Prodajalec ima pravico začasno zadržati dobavo blaga, v kolikor ima kupec zapadle in neplačane obveznosti do prodajalca iz prejšnjih dobav.

3.6.    Kadar se termin za dostavo blaga podaljša na željo kupca ali pride na strani kupca do zamude pri prevzemu blaga, lahko prodajalec zaračuna kupcu dodatno nastale stroške kot so skladiščenje ali druge stroške oz. morebitno nastalo škodo. Stroški dodatnega skladiščenja se v primeru skladiščenja na lokaciji prodajalca zaračunajo kupcu v višini:

-2% vrednosti računa za obdobje skladiščenja do 30 dni,

-4% vrednosti računa za obdobje skladiščenja od 30 do 60 dni,

-7% vrednosti računa za obdobje skladiščenja od 60 do 90 dni,

-10% vrednosti računa za obdobje skladiščenja nad 90 dni.

3.7.    Prodajalec je upravičen do povračila celotne nastale škode, če ta presega 10% vrednosti računa.

 

4.      KAKOVOST BLAGA IN REKLAMACIJE

 

4.1.    Kakovost blaga bosta prodajalec in kupec ugotavljala na podlagi meril za kakovost proizvodov. Blago mora biti izdelano po mednarodnih, nacionalnih ali internih standardih in v skladu z naročilom.

4.2.    Velja le dokumentacijski prevzem blaga. Prodajalec se obvezuje, da bo za blago zagotovil in posredoval listine in spremno dokumentacijo skladno z veljavno zakonodajo in standardi. Spremne listine morajo biti prevedene v jezik države, v kateri se bo blago prodajalo.

4.3.    Količinski in kakovostni prevzem je kupec dolžan opraviti takoj ob prevzemu blaga, kasnejših zahtevkov iz tega naslova prodajalec ni dolžan sprejeti. Očitne in skrite napake blaga bo kupec naznanil prodajalcu  takoj oziroma najkasneje v roku 8 dni od prevzema blaga. Kupec lahko sproži postopke zaradi skrite napake le v primeru, ko je mogoče poleg stanja blaga oceniti tudi stanje embalaže blaga. Prodajalec ne jamči za pravne napake na dobavljenem blagu.

4.4.    Šteje se, da je prodajalec kupcu dobavil blago brez očitnih (vidnih) napak, če je predstavnik kupca po pregledu embalaže proizvodov ob prevzemu podpisal prevozno listino brez pripomb o vidnih napakah na embalaži in/ali na blagu. Če predstavnik kupca kljub pravilnemu in pravočasnemu obvestilu prodajalca ne pregleda blaga ob nakladanju blaga na prevozno sredstvo, se šteje, da je prodajalec dobavil proizvode brez vidnih napak.

4.5.    Prodajalec daje 12-mesečno garancijo, razen ko veljavna zakonodaja določa daljši rok. Garancijski rok začne teči s prehodom rizika na kupca.

4.6.    Če je za transport odgovoren kupec in je reklamacija vezana na poškodbe, nastale pri transportu ali je manjko ugotovljen ob prevzemanju blaga od prevoznika, mora reklamacijski zapisnik podpisati tudi prevoznik, če to ni bil kupec sam in v tem primeru za morebitne poškodbe odgovarja kupec. Prav tako pri osebnem prevzemu kupec ni upravičen naknadno reklamirati količine prevzetega blaga.

4.7.    Pri pomanjkljivem blagu se po presoji prodajalca v primernem roku odpravijo nepravilnosti ali pa blago zamenja. Prodajalec ne garantira za pomanjkljivosti, nastale zaradi običajne obrabe ali izrabe, nepravilne uporabe, nezadostne zavarovanosti ali uporabe napačne opreme in pomanjkljivosti, pri katerih je izključeno jamstvo.

4.8.    Prodajalec ni odgovoren iz naslova reklamacijskih in jamčevalnih zahtevkov, če ti zahtevki temeljijo na napakah, ki izvirajo iz nepravilne ali neustrezne uporabe blaga, nepravilne montaže blaga, naključja, nenamenske uporabe, malomarne uporabe, vzdrževanja, neprimerne druge opreme, v katero je blago vgrajeno ali vezano, napačnih konstrukcijskih rešitev kupca, neustrezne lokacije uporabe, ali iz kemičnih, električnih, elektronskih vplivov na blago.

4.9.    Ni dolžnost prodajalca, da preveri ustreznost naprav, ki se jih dobavlja, glede na namen in način uporabe, ki prodajalcu praviloma ni znan, ter v zvezi s tem zavrača vsakršno odgovornost.

4.10.  Prav tako prodajalec ne jamči za nebistvena odstopanja od dogovorjene kakovosti ob minimalnem vplivu na uporabnost blaga.

4.11.  Kupec se zavezuje v primeru pogojnega prevzema blaga in reklamacije ravnati z blagom skladno s splošnim pravnim načelom dobrega gospodarja. V času reklamacije je kupec dolžan prodajalcu na njegovo zahtevo omogočiti pregled reklamiranega blaga, prevzem blaga in pregled dokaznih dokumentov. Do prevzema reklamiranega blaga kupec v celoti trpi nevarnost naključnega uničenja ali poškodovanja stvari.

 

 

 

 5.  CENE

 

5.1.    Kupec naročeno blago kupuje po cenah, ki so razvidne iz vsakokratnega cenika, ki ga samostojno oblikuje prodajalec. Kupec blago naroči po ceni, ki velja v času, ko prodajalec prejme njegovo naročilo, upoštevajoč ekonomsko situacijo, menjalne tečaje, carino, DDV in drugo. Če se karkoli od naštetega spremeni tekom izvršitve naročila, si prodajalec pridržuje pravico do spremembe cen. Prodajalec kupca ni dolžan obveščati o spremembah cen.

5.2.    Cene se določijo po pariteti DAT Incoterms 2010, v kolikor ni drugače dogovorjeno med strankama.

5.3.    Prodajalec si pridržuje pravico, da razne bonitete kupcu prizna v primeru pravočasno in pravilno poravnanih obveznosti kupca.

 

 6. PLAČILNI POGOJI

 

6.1.    Terjatev prodajalca do kupca za prodano blago nastane z dnem odpreme blaga iz skladišča. Prodajalec bo fakturiral blago v skladu s Prodajno pogodbo.

6.2.    Kupec se obvezuje vsak račun plačati v roku, določenem v Prodajni pogodbi, od datuma izstavitve računa z virmanskim nakazilom na  TRR SI56 0700 0000 2608 420, odprt pri Gorenjski banki, d.d. ali na katerikoli drug račun, ki ga pisno sporoči prodajalec.

6.3.    V kolikor se kupec in prodajalec dogovorita za dobavo blaga na odloženo plačilo, prodajalec kupcu odobri limit za dobavljeno, toda še ne plačano blago ne glede na zapadlost obveznosti v višini kot je opredeljeno Prodajni pogodbi.

6.4.    Prodajalec lahko enostransko spremeni višino odobrenega limita. O spremembi limita prodajalec obvesti kupca najmanj 5 dni pred spremembo. V kolikor je kupec v zamudi s plačilom za več kot 15 dni, ima blokirane transakcijske račune, je davčni neplačnik, se mu poslabša boniteta, se spremeni lastniška struktura, si prodajalec pridržuje pravico, da takoj, brez opozorila zniža ali ukine limit za odložena plačila ter zahteva takojšnje plačilo vseh obveznosti ne glede na njihovo zapadlost.

6.5.    V kolikor kupec doseže limit za dobavljeno blago in želi dodatno naročiti blago pri prodajalcu, je dolžan znesek, ki presega limit, poravnati pred dobavo naročenega blaga, v nasprotnem prodajalec naročenega blaga, ki presega znesek limita, ni dolžan dobaviti in tudi ne nosi nikakršnih pravnih ali finančnih posledic zaradi nedobavljenega blaga.

6.6.    Za zavarovanje vseh zahtevkov prodajalca, izhajajočih iz te pogodbe ali v zvezi z njo, se kupec zavezuje ob podpisu te pogodbe izročiti prodajalcu 4 neprenosljive, podpisane in ožigosane bianco menice z menično izjavo in nalogom za unovčenje, ki se glasijo na dobavitelja ter dve notarsko overjeni izvršnici v znesku dogovorjenega limita.

6.7.    Morebitne zapadle neplačane obveznosti kupca do dobavitelja lahko dobavitelj neposredno pobota z morebitnimi obveznostmi dobavitelja do kupca.

 

  7. ODGOVORNOST

 

7.1.    V kolikor v nadaljevanju ni določeno drugače, so nadaljnji zahtevki kupca – ne glede na pravni razlog – izključeni. Prodajalec ne jamči za škodo, ki ni nastala neposredno na predmetu dobave, še posebej ne za škodo zaradi izgube dobička ali drugo premoženjsko škodo naročnika. Prodajalec kupcu ni dolžan povrniti morebitnih nastalih stroškov ali drugih zahtevkov, v kolikor le-ti niso izrecno dogovorjeni med stranka.

 

8. PRIDRŽEK LASTNINSKE PRAVICE

 

8.1.    Prodajalec si pridržuje lastninsko pravico na blago, ki bo predmet posameznih naročil kupca, vse do polnega plačila kupnine po posameznem računu. V primeru, da bi kupec kakorkoli kršil svoje obveznosti iz te pogodbe, vključno s primerom delnega ali celotnega neplačila svojih obveznosti, ima prodajalec pravico odvzeti blago, ki ni bilo plačano. Kupec je dolžan to blago izročiti nemudoma in na prvi poziv.

8.2.    Odvzem stvari nima za posledico preklica naročila, zaradi česar ostaja naročilo v veljavi tudi v primeru odvzema blaga, prodajalec pa je dolžan kupcu odvzeto blago ali drugo istovrstno blago izročiti po prejemu celotnega zneska kupnine. Prodajalec ima v takem primeru  tudi pravico zaračunati vse stroške in vso škodo, ki mu je nastala zardi kršitve pogodbe, vključno s stroški skladiščenja blaga. Stroški skladiščenja blaga se obračunajo po cenah, ki jih določi prodajalec. V kolikor prodajalec cen skladiščenja nima določenih, se upošteva cena, ki jo za skladiščenje istovrstnega blaga zaračunavajo podjetja, ki se ukvarjajo s skladiščenjem blaga.

8.3.    V kolikor kupec blaga ne bi želel izročiti prostovoljno, ima prodajalec pravico sam poskrbeti za odvzem blaga. Odvzem blaga lahko izvrši po svojih delavcih ali tretjih osebah.

8.4.    Kupec se odpoveduje vsem zahtevkom iz naslova posestnega ali drugega varstva, ki bi nastali zaradi izvrševanja prodajalčeve pravice odvzeti blago iz kupčeve posesti.

8.5.    Kupec je upravičen kupljeno blago prodati naprej. Vse terjatve, ki jih bo kupec pridobil iz naslova prodaje blaga do svojih odjemalcev, kupec že s to pogodbo odstopa na prodajalca v zavarovanje njegovih terjatev, pridobljenih na podlagi te pogodbe do kupca, prodajalec pa s podpisom te pogodbe sprejema navedene terjatve. Odstop terjatve v zavarovanje se opravi pod razveznim pogojem plačila celotne zavarovane terjatve s strani kupca. Kupec se zaveže na fakturi, ki jo izstavi svojim odjemalcem, navesti, da je terjatev odstopljena prodajalcu. Prodajalec se zaveže, da z zahtevki iz naslova odstopljene terjatve ne bo nastopil do tretjih oseb vse do trenutka, dokler bo kupec  redno poravnaval svoje obveznosti in ne bo prišel v zamudo. Kupec je tretjega dolžan obvestiti o pridržku lastninske pravice.

8.6.    Kupec se zavezuje, da bo z blagom ravnal skrbno, ga vzdrževal ter da bo o morebitnih poškodbah ali drugih spremembah na blagu, takoj obvestil prodajalca. Nevarnost uničenja, kraje in poškodovanja, nosi kupec. Nevarnost uničenja, kraje in poškodovanja preide na kupca z dnem veljavnosti naročila.

8.7.    Kupec je dolžan blago na lastne stroške zavarovati proti tatvini, poškodovanju in požaru.

 

9. ZAUPNOST IN VAROVANJE PODATKOV

 

9.1.    Kupec se obvezuje, da bo varoval informacije o prodajalcu in namenu prodajalca, ki jih je pridobil v zvezi z naročilom, če gre za informacije, ki niso splošno znane.

9.2.    Kupec jamči, da bo kot poslovno skrivnost varoval vse podatke, znanje, poslovno in tehnično

dokumentacijo, s katerimi ga je seznanil prodajalec, ves čas in še najmanj pet (5) let po koncu poslovnega sodelovanja.

9.3.    Na zahtevo prodajalca bo kupec nemudoma vrnil vso originalno dokumentacijo, ki mu je bila tekom poslovnega sodelovanja posredovana in uničil vse kopije navedene dokumentacije.

9.4.    Kupec lahko oglašuje poslovno sodelovanje s prodajalcem samo ob predhodnem pisnem dogovoru.

9.5.    Prodajalec je v primeru nespoštovanja zaupnosti in varovanja podatkov upravičen kupcu zaračunati pogodbeno kazen v višini 10.000,00 EUR.

 

10.    INTELEKTUALNA LASTNINA

 

10.1.  Pravice intelektualne lastnine so vse avtorske, sorodne, druge pravice, kot jih ureja Zakon o avtorski in sorodnih pravicah, kot tudi vse druge pravice intelektualne lastnine, zlasti pravice industrijske lastnine, kot jih ureja Zakon o industrijski lastnini, ter tudi druge pravice, podobne pravicam intelektualne lastnine, ki so predmet Prodajne ali druge pogodbe, sklenjene med prodajalcem in kupcem.

10.2.  S sklenitvijo prodajne pogodbe je kupec dolžan spoštovati vse pravice intelektualne lastnine, ki so predmet Prodajne pogodbe in so last prodajalca ali s  prodajalcem povezanih oseb. Kupec na podlagi Prodajne pogodbe ne pridobi nobene pravice do uporabe intelektualne lastnine, v kolikor se te ne nanašajo na izvrševanje Prodajne pogodbe.

 

 11.     PREKINITEV PRODAJNE POGODBE

 

11.1.  Prodajalec lahko od pogodbe odstopi kadarkoli, brez utemeljevanja razlogov za odstop. V primeru, da prodajalec od pogodbe odstopi, je dolžan izpolniti tista naročila, ki jih je prejel do dneva odstopa od pogodbe.

11.2.  Kupec lahko od pogodbe odstopi v primeru, če bi prodajalec huje kršil svoje obveznosti po tej pogodbi. Pogodbeni stranki se dogovorita, da predstavlja hujša kršitev pogodbene obveznosti prodajalca:

  •             zamujanje z dobavo, ki je daljša od 18 dni,
  •             dobava blaga z napakami, ki so takšne narave, da ne omogočajo uporabe stvari v primeru, ko je 30 % blaga, ki je bilo kupcu dobavljeno, takšnega, da ne omogoča njegovo uporabo. Pri ugotavljanju ali je navedeni pogoj izpolnjen, se upoštevajo vse dobave, ki jih je prodajalec opravil od dneva podpisa te pogodbe.

 12.   SALVATORIČNA KLAVZULA 

12.1.  Če je oz. postane ena ali več določb teh pogojev ali morebitnih drugih sporazumov neveljavnih, to ne vpliva na veljavnost ostalih določil. Stranki bosta neveljavno določbo nadomestili z veljavno, ki se bo po gospodarskem smislu najbolj približala prvotnemu namenu strank.

 

 13.     VELJAVNOST

 

13.1.  Ti Splošni prodajni pogoji veljajo od 1.1.2016 dalje do njihove spremembe oziroma preklica s strani prodajalca.

 

14.   KONČNE DOLOČBE 

14.1.  Za reševanje morebitnih sporov je izključno pristojno slovensko sodišče, ki je krajevno pristojno po sedežu družbe. Uporablja se pravo Republike Slovenije brez določil mednarodnega zasebnega prava. V primeru mednarodne prodaje blaga je uporaba Dunajske konvencije o mednarodni prodaji blaga izključena v celoti.

 

 

 

V Ljubljani, 1.1.2017

 

Spletni piškotki

Spletni center bigpartner.si uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo varno, naprednejšo in popolno nakupovalno izkušnjo. Želite izvedeti več?

Ali se strinjate, da na vaš računalnik namestimo piškotke za ta namen?

Ne Da